Bursa trenuletelor electrice

Anunturi vanzare - cumparare si schimburi in domeniul modelismului feroviar. Portal catre principalele magazine si forumuri de specialitate.

Ultimele subiecte

» Vand locomotiva Br89 DRG
Vin Mai 27, 2016 11:38 pm Scris de iuliu

» Vand platforma cu cabina de franar DRG
Mar Mai 10, 2016 10:15 pm Scris de iuliu

» Vand Set Tolvas "Duo" RENFE
Lun Apr 11, 2016 8:49 am Scris de iuliu

» Vagoane calatori CFR
Lun Feb 29, 2016 3:10 am Scris de endo_ro

» Vand 3 seturi CFR la scara HO.
Lun Feb 29, 2016 12:37 am Scris de CEZARROBERT

» vand vagoane cfr ho
Lun Feb 29, 2016 12:36 am Scris de CEZARROBERT

» Vand drezina Robel
Lun Noi 23, 2015 3:20 am Scris de endo_ro

» vand placa turnanta
Mar Mai 05, 2015 8:00 am Scris de newoutlander

» Locomotiva NS 1102 ROCO
Sam Mar 28, 2015 8:26 am Scris de Zimbrul

Forumul caiferate21


Forumul lokomotiv


Hobbymag

Hobbymag.ro

Trains Addicted

Trains Addicted

Trenulete info

Recomandari

         Jucarii.com.ro

Modelexpert.ro

         modelexpert.ro

Trenulete de vis

Magazin HGD


trenulet.ro

Diverse


Imbunatatiri BR130 Piko

Distribuiti
avatar
mpursu

Mesaje : 77
Puncte : 95
Data de inscriere : 28/11/2011
Varsta : 51
Localizare : Oradea

Imbunatatiri BR130 Piko

Mesaj Scris de mpursu la data de Joi Noi 15, 2012 12:33 am

Simpatica locomotivă diesel, poreclită "Ludmilla", a ajuns în colecţia mea undeva prin 1987 (dacă-mi amintesc bine). Bineînţeles că era analogică, iar farurile erau luminate de becuri aprins/stins, în funcţie de sensul de mers. La fel de bineînţeles, situaţia luminilor n-avea cum să rămână aşa, deci destul de repede locomotiva a primit LED-uri galbene şi roşii, astfel încât la venire să lumineze galben farurile laterale şi farul central, iar la plecare să lumineze roşu numai farurile laterale. Peste destui ani a urmat digitalizarea locomotivei, ea fiind la ora actuală fericita posesoare a unui decodor ESU LokPilot V3.0 DCC. Iat-o în pozele următoare în compania a două verişoare vizitatoare, una produsă de Roco şi cealaltă de Brawa, înainte de intrarea în Era Digitală - vă las pe voi să le identificaţi
avatar
mpursu

Mesaje : 77
Puncte : 95
Data de inscriere : 28/11/2011
Varsta : 51
Localizare : Oradea

Re: Imbunatatiri BR130 Piko

Mesaj Scris de mpursu la data de Joi Noi 15, 2012 12:41 am

Am mai făcut încă o ispravă în stilul meu caracteristic

Probabil observaţi că prima osie are acum roţi... roşii! I-am înlocuit roţile originale negre & cauciucuri de fricţiune cu aceste roţi simple, deci locomotiva nu mai are deloc astfel de "marafeturi", dar ceea ce s-a dorit a fi o îmbunătăţire s-a transformat într-o mare boacănă, fiindcă locomotiva patinează acum într-o veselie din cauza frecărilor prea mari şi a greutăţii cam mici
Voi rezolva această situaţie prin înlocuirea lestului din tole de oţel cu altul mai mare din plumb, respectiv prin re-gândirea sistemului de culegere a tensiunii la roţi.
avatar
mpursu

Mesaje : 77
Puncte : 95
Data de inscriere : 28/11/2011
Varsta : 51
Localizare : Oradea

Re: Imbunatatiri BR130 Piko

Mesaj Scris de mpursu la data de Joi Noi 15, 2012 12:53 am

Cu siguranţă, în aceste poze aţi remarcat tampoanele MULT scurtate ale Ludmillei mele . Pur şi simplu, tampoanele originale din cauciuc se cam stricaseră şi începuseră să cadă, iar eu nu îndrăznisem să îi pun altele din plastic fiindcă în curbe port-cuplele se cam intersectau cu ele şi le... împingeau spre exterior - d'aia erau ele flexibile
Totuşi, odată cu obţinerea unor cuple Roco universale cu coadă de rândunică, am reuşit înlocuirea cuplelor Piko cu acestea, ocazie cu care am scurtat şi coborât port-cuplele, astfel încât eventualele coliziuni cu tampoanele să cam fie evitate. Iată câteva imagini de detaliu ale locomotivei în starea actuală:

După ceva vreme, am îndrăznit să îi montez tampoane mai ca lumea, iar evaluarea mea în ceea ce priveşte non-coliziunile se pare că se adevereşte
avatar
mpursu

Mesaje : 77
Puncte : 95
Data de inscriere : 28/11/2011
Varsta : 51
Localizare : Oradea

Re: Imbunatatiri BR130 Piko

Mesaj Scris de mpursu la data de Joi Noi 15, 2012 1:25 am

Mai am în plan modificarea portcuplelor, deoarece în forma actuală acestea sunt foarte rigide fiindcă sunt înşurubate zdravăn pe boghiurile corespunzătoare şi, deci, sunt obligate să le urmărească întocmai mişcările. Nici cuplele Roco universale şi nici mecanismele close-coupling ale vagoanelor nu suportă un astfel de regim, deci trebuie să găsesc o idee care să ofere o anumită flexibilitate acestor portcuple.

Continut sponsorizat

Re: Imbunatatiri BR130 Piko

Mesaj Scris de Continut sponsorizat


    Acum este: Dum Apr 30, 2017 12:27 pm