Bursa trenuletelor electrice

Anunturi vanzare - cumparare si schimburi in domeniul modelismului feroviar. Portal catre principalele magazine si forumuri de specialitate.

Ultimele subiecte

» Vand locomotiva Br89 DRG
Vin Mai 27, 2016 11:38 pm Scris de iuliu

» Vand platforma cu cabina de franar DRG
Mar Mai 10, 2016 10:15 pm Scris de iuliu

» Vand Set Tolvas "Duo" RENFE
Lun Apr 11, 2016 8:49 am Scris de iuliu

» Vagoane calatori CFR
Lun Feb 29, 2016 3:10 am Scris de endo_ro

» Vand 3 seturi CFR la scara HO.
Lun Feb 29, 2016 12:37 am Scris de CEZARROBERT

» vand vagoane cfr ho
Lun Feb 29, 2016 12:36 am Scris de CEZARROBERT

» Vand drezina Robel
Lun Noi 23, 2015 3:20 am Scris de endo_ro

» vand placa turnanta
Mar Mai 05, 2015 8:00 am Scris de newoutlander

» Locomotiva NS 1102 ROCO
Sam Mar 28, 2015 8:26 am Scris de Zimbrul

Forumul caiferate21

Forumul caiferate21

Forumul lokomotiv


Hobbymag

Hobbymag.ro

Trains Addicted

Trains Addicted

Trenulete info

Recomandari

         Jucarii.com.ro

Modelexpert.ro

         modelexpert.ro

Trenulete de vis

Magazin HGD


trenulet.ro

Diverse


Paralela intre strategia de marketing a producatorului si manipularea cumparatorului de trenulete

Distribuiţi
avatar
Admin
Admin

Mesaje : 51
Puncte : 96
Data de inscriere : 10/11/2011

Paralela intre strategia de marketing a producatorului si manipularea cumparatorului de trenulete

Mesaj Scris de Admin la data de Dum Iun 09, 2013 6:18 am

Paralela intre strategia de marketing a producatorului si manipularea cumparatorului de trenulete

Incep prin a sublinia faptul ca randurile pe care le cititi reprezinta o critica pe care ar trebui sa mi-o insusesc in primul rand eu si nu doresc sa fac pe nimeni sa se simta “atins” in vreun fel, desi daca am avea putin simt de autoobservare ar trebui sa recunoastem ca suntem stapaniti de aceasta patima a trenuletelor in miniatura. Si nu spun “patima” intamplator...
Sa luam de exemplu in discutie delicatul subiect al materialului rulant sub sigla CFR. Nu povestim aici ca ne-am dorit sa avem de unde cumpara un model CFR, sa nu mai modificam, improvizam, construim de la zero L-am avut, de fapt le-am avut si ma refer aici si la EA060 si la vagoanele de calatori. Au fost mai mult sau mai putin la inaltimea asteptarilor in raportul calitate/pret, unele aspecte au mai fost remediate ulterior, odata cu urmatoarele modele. Povestea este cunoscuta. Dar ajungem la ceea ce exprima titlul acestui articol: interesul producatorului contra buzunarului colectionarului. Bun! Intelegem faptul ca fabricantul vrea sa scoata cat mai multi bani cu o matrita. Am avut locomotiva cu capete rosii, gri cu albastru, delfin etc etc. Modificarile dintre modele sunt minime, oricum am lua-o. Atat timp cat un colectionar poate avea piese foarte diverse, cum ar fi un “Krokodil”, o aburoasa, un tren de mare viteza si asa mai departe, nu se justifica achizitionarea a “treizeci de mii” de locomotive CFR cu diferente minime intre ele, doar pe motiv ca una este cu dunga subtire, una fara dunga, alta cu mai stiu eu ce minusculitate de detaliu diferita. Si cu atat mai mult, cu cat un model nu este la pretul unei Piko, unde daca vrei poti sa iei sapte locomotive in sapte scheme de vopsire. Nu mai vorbesc despre vagoane, care au preturi efectiv peste limita bunului simt. Spun asta comparativ cu alte inmatriculari asemanatoare. Se cer preturi triple pentru simplul fapt ca sunt CFR. Tipic rromaneste!!! Probabil ati observant si voi anunturile in domeniul “CFR mini”. Cu putina sinceritate vanzatorii ar trebui sa spuna asa: “Vand o porcarie de vagon, de 30 lei, pe care am inscris CFR, cu pretul de 200 lei bucata” Nu, zau! Dar cat de retardati trebuie sa fie cumparatorii? Aceste anunturi ar trebui sa duca la banarea vanzatorului pentru jignirea colegilor de forum care sunt luati drept prostovani si carora li se agreseaza retina. Dar stim cum se procedeaza cand suntem bastani pe plantatie, adica administrator, pe unii cu parul, pe altii nu-i vedem ca in politica, curvasaraia se manifesta in samburele cetateanului din spatiul Carpato-Danubiano-Pontic.
In fine! Revenim la oile noastre si nu ma refer la cumparatori Stiind ca bate la ochi chestia cu cioara vopsita in zece culori, se incearca diverse combinatii de genul “acum cu 20% mai mult” sau “platesti unul si primesti trei”. Acolo se vede imediat cam cat valoreaza vegetalele. Iei locomotiva si primesti la un pret imbatabil doua vagoane Faci calculul si iti spui ca iesi binisor cu pretul la vagoane. Dar poate ca tu initial nu voiai vagoanele, aceste fiindu-ti bagate pe gat din cauza pretului atractiv sau poate ca ala este chiar pretul lor si asa mare. Si deci pana la urma nu faci nicio sfaraiala, ci mai iei inca o locomotiva, pe care baietii au asezat altfel pastelurile. Buna strategie! Ce zice producatorul? “Romanii nu sunt o piata prea numeroasa, dar cumpara plavanii cate 4-5 bucati fiecare. Si au mentalitatea conform careia daca nu cumpara tot nu o sa le mai faca nimeni CFR!!!”
Desigur, parerile vor fi intotdeauna impartite, iar criteriul principal va ramane pretul, in functie de usurinta sau greutatea cu care fiecare castiga banii. Totusi, manifestarea de snobi a romanilor ramane valabila si aici. ” Eu am frate! Ca am si Q7, am vileanu!!! Dau oricat daca scrie CFR!!!” Sa ramanem realisti si sa mentinem un echilibru intre calitate si pret! Astept cu nerabdare modele CFR, locomotive hobby, la preturi de Piko sau Mehano. Multe, imperfecte si mai ales diversificate, sa ia toti copiii, nu numai cei care au avut mai mult sau mai foarte mult noroc in viata! Si asa sunt “orezarii” toate oricum!
Sau ar mai fi o varianta sa devenim cetateni germani si vom avea o multime de modele la preturi decente si calitate buna.

    Acum este: Lun Dec 18, 2017 4:31 am