Sfaturi practice pentru începatori - achiziţionarea primei garnituri
Stim bine că majoritatea dintre noi au început această pasiune cu achiziţionarea unui start-set. Motivele sunt lesne de înţeles: primul este acela că un start-set conţine tot ce ne trebuie, iar nerabdarea caracterizează pe bună dreptate primii paşi în acest hobby, iar al doilea este preţul atractiv pentru atâtea componente deodată (locomotiva, vagoane, alimentare, comandă, sine, macazuri, ba chiar şi alte accesorii).
Bun! După această etapă urmează inevitabil marirea numărului de piese din colecţie. Ce opţiuni am avea mai departe? Să analizăm! Fiind români, desigur că ne-am dori să avem în posesie o garnitură CFR. O ofertă ce se găseşte pe piaţă este următoarea:
Locomotiva EA060 analog + două vagoane călători = 1100 lei (firma producătoare Amintiri Feroviare)
În cazul în care nu doriţi neapărat să achiziţionaţi modele CFR, să vedem ce alternative există, făcând comparaţia la aceeaşi sumă de bani...
Pentru pasionaţii de locomotive cu abur se poate achiziţiona:
Locomotiva BR 95 = 800 lei (firma producătoare Fleischmann), ramanand 300 lei pentru 2-3 vagoane de călători ori marfă, după preferinţă. Sau...
Locomotiva BR185 = 560 lei (firma producătoare Roco), rămânând 540 lei, cu care se pot achiziţiona 4-6 vagoane de călători ori 6-12 vagoane marfă. Sau...
Locomotiva BR1216 = 375 lei (firma producătoare Piko, gama Expert), la care se mai pot adăuga între 8 vagoane de călători ori chiar 18 de marfă.
Deci, gama este destul de variată, fiecare dintre voi putând alege ceea ce i se potriveşte.
În ceea mă priveşte, pe primul loc, atât calitativ cât şi estetic, aş plasa aburoasa Flesichmann, o locomotivă complexă, spectaculoasă, cu farmecul aparte al bielelor în mişcare...
Locul al doilea ar fi ocupat de locomotiva BR185 Roco, locomotivă silenţioasă, cu un rulaj bun, suficient de detaliată...
Locul al treilea, locomotiva EA060 Amintiri Feroviare, o locomotivă reuşită, însă calitativ situată undeva între Piko, gama Expert şi Roco. Preţul este exagerat, comparativ cu al altor locomotive, însă dacă vă doriţi o locomotivă CFR, alegerea vă aparţine şi consider că putem inchide ochii in anumite privinte, eu însumi având în posesie două bucăţi.
Locul al patrulea ar fi ocupat de BR 1216, Piko Expert, o locomotivă care merită pe deplin banii, preţul fiind accesibil, calitatea superioară clasicelor Piko, rulare foarte bună, iar dacă mai ţinem cont şi de numărul de vagoane care se pot cumpăra cu diferenţa rămasă, poate fi un târg foarte convenabil.
Nu am pus în discuţie vagoanele, întrucât varietatea acestora este foarte mare şi am preferat să calculez o medie a preţurilor, nici foarte mari, nici de second hand. Deşi, să fiu sincer, vagoanele achiziţionate la mâna a doua nu au nicio problemă. Locomotivele ar fi de preferat să fie achiziţionate noi sau de la persoane de maxima încredere.
Ca să închei într-o notă hazlie, îmi aduc aminte de un anunţ la mica publicitate, care suna aşa: Vand şine nou-nouţe, pe care au rulat doar câteva garnituri. Şi aş adăuga eu... doar câteva, dar au mers continuu vreme de 5 ani. Sau: Vand locomotivă generaţie veche... adică s-au jucat mai multe generaţii cu ea... Ori: Locomotiva nu a fost niciodată aşezată pe şine... de parcă era o crimă dacă o aşeza macar de curiozitate, să vadă cum rulează... Şi ultima: Vand locomotivă rulată maxim de două ori... o dată 160 de ore şi o dată 3 zile...
Va doresc o zi minunată de primăvară şi, orice aţi alege, să alegeţi şi să folosiţi cu plăcere.
Stim bine că majoritatea dintre noi au început această pasiune cu achiziţionarea unui start-set. Motivele sunt lesne de înţeles: primul este acela că un start-set conţine tot ce ne trebuie, iar nerabdarea caracterizează pe bună dreptate primii paşi în acest hobby, iar al doilea este preţul atractiv pentru atâtea componente deodată (locomotiva, vagoane, alimentare, comandă, sine, macazuri, ba chiar şi alte accesorii).
Bun! După această etapă urmează inevitabil marirea numărului de piese din colecţie. Ce opţiuni am avea mai departe? Să analizăm! Fiind români, desigur că ne-am dori să avem în posesie o garnitură CFR. O ofertă ce se găseşte pe piaţă este următoarea:
Locomotiva EA060 analog + două vagoane călători = 1100 lei (firma producătoare Amintiri Feroviare)
În cazul în care nu doriţi neapărat să achiziţionaţi modele CFR, să vedem ce alternative există, făcând comparaţia la aceeaşi sumă de bani...
Pentru pasionaţii de locomotive cu abur se poate achiziţiona:
Locomotiva BR 95 = 800 lei (firma producătoare Fleischmann), ramanand 300 lei pentru 2-3 vagoane de călători ori marfă, după preferinţă. Sau...
Locomotiva BR185 = 560 lei (firma producătoare Roco), rămânând 540 lei, cu care se pot achiziţiona 4-6 vagoane de călători ori 6-12 vagoane marfă. Sau...
Locomotiva BR1216 = 375 lei (firma producătoare Piko, gama Expert), la care se mai pot adăuga între 8 vagoane de călători ori chiar 18 de marfă.
Deci, gama este destul de variată, fiecare dintre voi putând alege ceea ce i se potriveşte.
În ceea mă priveşte, pe primul loc, atât calitativ cât şi estetic, aş plasa aburoasa Flesichmann, o locomotivă complexă, spectaculoasă, cu farmecul aparte al bielelor în mişcare...
Locul al doilea ar fi ocupat de locomotiva BR185 Roco, locomotivă silenţioasă, cu un rulaj bun, suficient de detaliată...
Locul al treilea, locomotiva EA060 Amintiri Feroviare, o locomotivă reuşită, însă calitativ situată undeva între Piko, gama Expert şi Roco. Preţul este exagerat, comparativ cu al altor locomotive, însă dacă vă doriţi o locomotivă CFR, alegerea vă aparţine şi consider că putem inchide ochii in anumite privinte, eu însumi având în posesie două bucăţi.
Locul al patrulea ar fi ocupat de BR 1216, Piko Expert, o locomotivă care merită pe deplin banii, preţul fiind accesibil, calitatea superioară clasicelor Piko, rulare foarte bună, iar dacă mai ţinem cont şi de numărul de vagoane care se pot cumpăra cu diferenţa rămasă, poate fi un târg foarte convenabil.
Nu am pus în discuţie vagoanele, întrucât varietatea acestora este foarte mare şi am preferat să calculez o medie a preţurilor, nici foarte mari, nici de second hand. Deşi, să fiu sincer, vagoanele achiziţionate la mâna a doua nu au nicio problemă. Locomotivele ar fi de preferat să fie achiziţionate noi sau de la persoane de maxima încredere.
Ca să închei într-o notă hazlie, îmi aduc aminte de un anunţ la mica publicitate, care suna aşa: Vand şine nou-nouţe, pe care au rulat doar câteva garnituri. Şi aş adăuga eu... doar câteva, dar au mers continuu vreme de 5 ani. Sau: Vand locomotivă generaţie veche... adică s-au jucat mai multe generaţii cu ea... Ori: Locomotiva nu a fost niciodată aşezată pe şine... de parcă era o crimă dacă o aşeza macar de curiozitate, să vadă cum rulează... Şi ultima: Vand locomotivă rulată maxim de două ori... o dată 160 de ore şi o dată 3 zile...
Va doresc o zi minunată de primăvară şi, orice aţi alege, să alegeţi şi să folosiţi cu plăcere.
Sam Apr 14, 2018 12:24 am Scris de endo_ro
» Vand locomotiva Br89 DRG
Vin Mai 27, 2016 11:38 pm Scris de iuliu
» Vand platforma cu cabina de franar DRG
Mar Mai 10, 2016 10:15 pm Scris de iuliu
» Vand Set Tolvas "Duo" RENFE
Lun Apr 11, 2016 8:49 am Scris de iuliu
» Vagoane calatori CFR
Lun Feb 29, 2016 3:10 am Scris de endo_ro
» Vand 3 seturi CFR la scara HO.
Lun Feb 29, 2016 12:37 am Scris de CEZARROBERT
» vand vagoane cfr ho
Lun Feb 29, 2016 12:36 am Scris de CEZARROBERT
» Vand drezina Robel
Lun Noi 23, 2015 3:20 am Scris de endo_ro
» vand placa turnanta
Mar Mai 05, 2015 8:00 am Scris de newoutlander